Piątek pod znakiem konsekwencji i strategii
Piątkowy etap Valvoline Rajdu Małopolski to prawdziwy sprawdzian dla kierowców i pilotów. Załogi dwukrotnie mierzyły się z wymagającymi odcinkami w Barwałdzie i Mucharzu, by zakończyć dzień na widowiskowym, miejskim oesie w Wadowicach. Łącznie przejechali 44,28 km na czas, a na trasie pojawiły się 44 załogi w ramach RSMP, 29 w rajdówkach historycznych, a wieczorem dołączyło do nich 20 duetów walczących w RMP (Rajdowe Mistrzostwa Południa).
Matulka i Syty w natarciu
Od samego początku dnia Matulka i Syty pokazali klasę, wygrywając spektakularny odcinek Żarpłyt Barwałd (9,72 km), słynący z efektownego "water splashu". To pozwoliło im odskoczyć od rywali o kolejne pięć sekund. Choć nie wygrali wszystkich oesów, ich konsekwentna jazda i unikanie błędów zaowocowały sukcesywnym powiększaniem przewagi.
Na uwagę zasługuje również odcinek Raf-Kop Mucharz (11,52 km), prowadzony wokół malowniczego Jeziora Mucharskiego, który padł łupem Jakuba Brzezińskiego i Jakuba Gerbera (Citroën C3 Rally2). Liderzy rajdu, Matulka i Syty, zajęli na nim drugie miejsce, minimalnie tracąc do zwycięzców.
Zacięta walka o drugie miejsce i pech Byśkiniewicza
Walka o pozostałe miejsca na podium jest równie emocjonująca. Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Škoda Fabia RS Rally2), ubiegłoroczni triumfatorzy Valvoline Rajdu Małopolski, utrzymują drugą pozycję w klasyfikacji generalnej, choć ich strata do liderów wynosi już 21,9 sekundy. Za nimi, z niewielką stratą 25,5 sekundy, plasują się Brzeziński i Gerber, udowadniając, że są mocnymi kandydatami do podium.
Niestety, piątek okazał się pechowy dla Łukasza Byśkiniewicza i Daniela Siatkowskiego (Škoda Fabia RS Rally2). Przebita opona na oesie Mucharz spowodowała blisko 30-sekundową stratę i spadek na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Mimo to, załoga Byśkiniewicz/Siatkowski pokazała wolę walki, odrabiając straty na kolejnych odcinkach.
Piątkowy etap zakończył się na krótkim, ale dynamicznym miejskim oesie VR1 Power Run Wadowice (1,8 km), gdzie najszybszy okazał się Grzegorz Grzyb, minimalnie wyprzedzając Byśkiniewicza.
Sytuacja w innych kategoriach: niespodzianki i dominacja
2WD: Górny i Janowski idą łeb w łeb
W klasyfikacji 2WD kibice są świadkami niezwykle wyrównanej walki pomiędzy Marcinem Górnym z Mateuszem Martynkiem (Peugeot 208 Rally4) a Sergiuszem Janowskim z Krzysztofem Grzenią (Renault Clio Rally4). Oesowe zwycięstwa dzielą się niemal po równo, a różnice między załogami są minimalne. Przed finałowym etapem, Janowski utrzymuje prowadzenie, mając zaledwie 4,1 sekundy przewagi nad Górnym.
Klasa 3: Ulanowski i Kielar nowymi liderami
Pech dotknął liderów klasy 3, Michała Chorbińskiego i Adama Chrzanowskiego (Renault Clio Rally3), którzy wypadli z trasy. Skorzystali na tym Jakub Ulanowski i Patryk Kielar (Ford Fiesta Rally3), przejmując prowadzenie w tej kategorii.
HRSMP: Kwaśny zmierza po drugi triumf
W historycznym czempionacie HRSMP dominują Marcin Kwaśny i Michał Trela (Subaru Impreza), którzy zmierzają po drugi z rzędu triumf. Przed finałowym dniem mają solidną, 36,3-sekundową przewagę nad Damianem Sawickim i Michałem Pryczkiem (Subaru Impreza GT). Warto zaznaczyć, że pech dotknął również prowadzący wcześniej duet Maciej Lubiak i Grzegorz Dachowski, którzy po świetnym początku wypadli z czołówki.
RMP: Bieszczad i Piczak na czele
Uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Południa dołączyli do rywalizacji na oesie w Wadowicach. Pierwszymi liderami tej rundy zostali Bieszczad i Piczak, broniący prowadzenia w punktacji cyklu.
Co nas czeka w sobotę? Finałowe starcie!
Sobota to dzień ostatecznych rozstrzygnięć na Valvoline Rajdzie Małopolski. Na załogi czekają dwie pętle składające się z trzech odcinków: HERN Zawoja (17,45 km), MOSUR / JANCARZ Maków Podhalański (5,6 km) oraz Stryszów (9,7 km) – ten ostatni po raz pierwszy wytyczony w odwróconej konfiguracji.
Wisienką na torcie będzie trzeci przejazd próby w Zawoi, rozgrywany jako RMF FM Power Stage Zawoja (17,45 km), który dostarczy dodatkowych punktów i z pewnością rozgrzeje emocje do czerwoności.
Czy Matulka i Syty utrzymają swoją przewagę i sięgną po zwycięstwo? Czy Grzyb i Binięda podejmą desperacką walkę o odrobienie strat? A może Brzeziński i Gerber zaskoczą i wskoczą na wyższą pozycję? Odpowiedzi poznamy już w sobotę!
Klasyfikacja Valvoline Rajdu Małopolski po II etapie:
Matulka/Syty (Škoda Fabia RS Rally2) 31:55.2 s
Grzyb/Binięda (Škoda Fabia RS Rally2) +00:21.9 s
Brzeziński/Gerber (Citroen C3 Rally2) +00:25.5 s
Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2) +00:48.2 s
Kołtun/Pleskot (Škoda Fabia RS Rally2) +00:55.2 s
Ulanowski/Kielar (Ford Fiesta Rally3) +03:24.4 s
Górny/Martynek (Peugeot 208 Rally4) +03:49.1 s
Janowski/Grzenia (Renault Clio Rally4) +04:05 s
Kowal/Lenkowski (Ford Fiesta Rally3) +04:21.9 s
Rachfał/Mroszczyk (Peugeot 208 Rally4) +04:52.8 s
Klasyfikacja HRSMP po II etapie:
Kwaśny/Trela (Subaru Impreza) 36:28.0 s
Sawicki/Pryczek (Subaru Impreza) +00:36.3 s
Majcher/Adamski (Subaru Legacy RS) +00:41.3 s
Stopa/Ślęczka (BMW M3 E36) +01:33.8 s
Święcicki/Ciesielski (Peugeot 106) +01:44.6 s
Molgo/Marton (Škoda Octavia WRC) +02:26.4 s
Maciechowski/Klaczańska (BMW 3 E36) +03:13.7 s
Niemiec/Krużołek (Seat Ibiza GTI) +03:55.6 s
Kołdej/Pietrusiński (Renault Clio Maxi) +04:11 s
Kiepura/Galle (Lancia Delta HF Integrale) +04:22.5 s
Napisz komentarz
Komentarze