Co dokładnie powstanie za 73 miliony? Szczegóły planów NEWAG
Pierwsza z inwestycji obejmuje szeroko zakrojoną rozbudowę i reorganizację istniejącego zakładu produkcyjnego. W planach jest zakup najnowocześniejszych maszyn i urządzeń do produkcji komponentów kolejowych oraz prace modernizacyjne i budowlane o wartości ponad 29 mln zł. Druga część projektu to inwestycja w zaawansowaną robotyzację, zwłaszcza w obszarze spawalnictwa. NEWAG postawi na zrobotyzowane stanowiska do spawania laserowego, co pozwoli nie tylko zwiększyć wydajność produkcji, ale także poprawić jakość i ograniczyć wpływ na środowisko. Koszty tej części przedsięwzięcia przekroczą 44 mln zł.
Ulga podatkowa – tajna broń rozwoju sądeckiego przemysłu
NEWAG już po raz trzeci korzysta z ulgi podatkowej w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, którą w Małopolsce obsługuje Krakowski Park Technologiczny. Dzięki temu firma może przeznaczyć więcej środków na innowacje, tworzenie nowych miejsc pracy i modernizację procesów produkcyjnych. Ulga CIT lub PIT może obowiązywać nawet przez 14-15 lat, co czyni region atrakcyjnym dla dużych przedsiębiorstw.
NEWAG – tradycja i nowoczesność. Lider, który napędza Małopolskę
Firma NEWAG to nie tylko jeden z najstarszych producentów taboru kolejowego w Polsce (działa od 1876 roku), ale też lider innowacji. Zatrudnia około 1,5 tys. pracowników i jest kluczowym dostawcą pojazdów dla PKP Intercity. W 2024 roku spółka wypracowała zysk netto na poziomie 100,5 mln zł, a jej przychody wzrosły o 29% rok do roku.
Co zyskają mieszkańcy Nowego Sącza i regionu?
Nowe miejsca pracy i wzrost atrakcyjności regionu dla inwestorów
Nowoczesne technologie i robotyzacja na światowym poziomie
Rozwój infrastruktury przemysłowej i wzrost konkurencyjności Małopolski
NEWAG nie zwalnia tempa i pokazuje, że Nowy Sącz może być centrum nowoczesnego przemysłu kolejowego w Polsce. 73 miliony złotych, dwie przełomowe inwestycje i wsparcie z Polskiej Strefy Inwestycji – to przepis na sukces, który już teraz budzi zainteresowanie całego kraju.
Napisz komentarz
Komentarze