Dlaczego tunel musi zostać zamknięty? Powód może zaskoczyć!
Decyzja o zamknięciu tunelu nie jest przypadkowa. Miasto podjęło ją z powodu konieczności natychmiastowej modernizacji systemu przeciwpożarowego. Obecna instalacja działa nieprzerwanie od otwarcia tunelu w 2008 roku, ale producent zakończył już produkcję używanego modelu, a zapasy części zamiennych są na wyczerpaniu. Gdyby nie wymienić systemu teraz, w przyszłości mogłoby dojść do nagłego i długotrwałego wyłączenia tunelu z ruchu, co byłoby jeszcze większym ciosem dla pasażerów.
– Elementów systemu przeciwpożarowego nie da się wymieniać w czasie, gdy tunelem jeżdżą tramwaje. Demontaż, choćby najmniejszego elementu, powoduje, że cały system przestaje być skuteczny, a miasto nie może ryzykować – tłumaczą urzędnicy.
Prace nie tylko przy systemie przeciwpożarowym – co jeszcze się zmieni?
Wykorzystując zamknięcie tunelu, miasto przeprowadzi również szlifowanie szyn oraz przeglądy techniczne, aby poprawić jakość infrastruktury na kolejne lata. Wszystko to ma się odbyć w czasie, gdy i tak zamknięte będzie skrzyżowanie Mogilska – al. Jana Pawła II – Meissnera z powodu budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic.
Jakie utrudnienia czekają pasażerów? Objazdy i zmiany tras
Szczegółowe informacje o objazdach i zmianach tras tramwajów zostaną opublikowane w najbliższym czasie przez Zarząd Transportu Publicznego. Pewne jest jedno: przez miesiąc pasażerowie muszą przygotować się na poważne utrudnienia i zmiany w organizacji ruchu.
Czy Kraków jest gotowy na taki paraliż komunikacyjny?
Władze miasta zapewniają, że do operacji przygotowywano się przez ostatnie trzy lata i wybrano najbardziej optymalny termin – wakacje, gdy ruch pasażerski jest nieco mniejszy. Jednak dla wielu krakowian i turystów letnie zamknięcie tunelu może oznaczać spore komplikacje w codziennych dojazdach do pracy, szkoły czy na uczelnię.
Nie przegap najnowszych informacji i przygotuj się na komunikacyjne wyzwania tego lata w Krakowie!
Napisz komentarz
Komentarze