Cel strategiczny:
- Wsparcie kształcenia zawodowego poprzez realne doświadczenie w ramach rywalizacji konkursowej. Uczestnicy mogą sprawdzić swoje kompetencje w praktyce, konfrontując je z wymaganiami rynku pracy
- Budowanie pozytywnego wizerunku edukacji zawodowej w regionie Małopolski
- Wzmacnianie powiązań między szkołami, przedsiębiorcami i społecznością lokalną
Struktura i konkurencje 2025/2026
Regulamin konkursu przewiduje maksymalnie 10 konkurencji zawodowych, dedykowanych konkretnym branżom. Każda drużyna — składająca się z uczniów technikum lub szkoły branżowej — musi być zgłoszona za pośrednictwem strony projektu oraz pracować pod opieką nauczyciela/opiekuna
Lista konkurencji:
- „Zainspirowani dziedzictwem cukierniczym Małopolski – cukiernik”
- „Kaczka i królik z małopolskim akcentem”
- „Barwy jesienne w szklance” – odcienie czerwieni, brązu, pomarańczu, żółci i złota
- „Modelowanie i drukowanie 3D”
- „Małopolskie FitWyzwania”
- „Polska jako logistyczne centrum Europy”
- „Niwelator Challenge – Mistrz Poziomu ma spadek pod kontrolą”
- „Diagnostyka układu hamulcowego i układu ABS”
Każda konkurencja wymaga znajomości i praktycznego przygotowania w obszarze zawodowym, zgodnym z profilem technikum lub szkoły branżowej ucznia
Rekrutacja — kiedy i jak?
Zgodnie z oficjalnym ogłoszeniem, rekrutacja do kolejnej edycji konkursu (2025/2026) rozpoczyna się 8 września 2025 roku. To ważny etap dla szkół i uczniów planujących udział — warto przygotować zgłoszenia z wyprzedzeniem.
Link do rejestracji:
Dlaczego warto wziąć udział?
- Rozwój kompetencji zawodowych – uczestnicy uczą się pracy pod presją czasu, podejmowania decyzji i współpracy w zespole
- Merytoryczne wsparcie ekspertów – ocena przez jurorów-praktyków, przedsiębiorców i specjalistów z branży
- Promocja i motywacja do WorldSkills/EUROSkills – konkurs czerpie inspirację z prestiżowych międzynarodowych zawodów, zachęcając młodzież do rozwijania umiejętności w duchu globalnych standardów
- Silne wsparcie edukacyjne w regionie – działanie pod patronatem instytucji samorządowych i finansowanie unijne wzmacniają znaczenie lokalnej edukacji zawodowej
Napisz komentarz
Komentarze