Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
NEWSY :
Reklama
Reklama

"Biznes na medal" - UJ kształtuje przyszłych przedsiębiorców przez innowacyjną grę edukacyjną!

Uniwersytet Jagielloński (UJ) uruchamia nowy program edukacyjny, którego celem jest wspieranie kompetencji przedsiębiorczych i menedżerskich wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Centralnym elementem programu jest planszowa gra symulacyjna „Biznes na medal”, uzupełniona o scenariusze lekcji i warsztaty dla nauczycieli.
Biznes na medal, Uniwersytet Jagielloński, uj, Kraków, innowacyjna gra, gra biznes na medal
Na zdjęciu twórca gry dr hab. Mateusz Lewandowski

Autor: UJ

Podziel się
Oceń

Dlaczego edukacja przedsiębiorcza jest kluczowa?

Inicjatywa UJ ma na celu wypełnienie luki w edukacji ekonomicznej. Badania z 2022 roku, m.in. raport „Aspiracje ludzi młodych odnośnie ich przyszłej kariery zawodowej”, pokazują, że aż 27% młodych osób (w wieku 18-30 lat) rozważało założenie własnej firmy. Jednocześnie, połowa z nich postrzega prowadzenie biznesu jako duże ryzyko. Z kolei raport „Przedsiębiorczość młodych” wskazuje na braki w wiedzy, szczególnie w obszarach budżetowania, rachunkowości, finansowania i planowania.

Jak podkreśla dr hab. Mateusz Lewandowski, twórca gry, choć Polacy są zaradnym narodem, brakuje im efektywnego przygotowania do prowadzenia własnej firmy. Potrzeba ta staje się jeszcze bardziej paląca w obliczu prognoz demograficznych, które przewidują spadek liczby ludności, a co za tym idzie, zmniejszenie się rynku.

Plansza do gry "Biznes na medal"

„Biznes na medal” – symulacja prawdziwego rynku

Gra „Biznes na medal” została zaprojektowana w Instytucie Spraw Publicznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Wciela graczy w role mikroprzedsiębiorców, którzy prowadzą i rozwijają sieć restauracji. To realistyczna symulacja biznesu, która uczy planowania i podejmowania decyzji, a także uwzględnia dynamiczne warunki rynkowe.

W przeciwieństwie do popularnych gier, takich jak Monopoly, które opierają się na losowości, „Biznes na medal” koncentruje się na strategii i konsekwencjach wyborów graczy. Gra pozwala uczniom doświadczyć kluczowych zagadnień, takich jak:

  • zarządzanie zasobami

  • podaż i popyt

  • konkurencyjność

  • przychody i koszty

  • skalowanie biznesu

Dr hab. Mateusz Lewandowski zwraca uwagę, że obecne na rynku gry edukacyjne często uczą pojedynczych, oderwanych od realiów zagadnień. „Biznes na medal” ma na celu zaoferowanie spójnej, praktycznej wiedzy, która ułatwia zrozumienie istoty prowadzenia firmy.

Program pilotażowy i współpraca ze szkołami

Uniwersytet Jagielloński przeprowadził już szereg pilotaży w szkołach i wśród studentów w Inkubatorze Przedsiębiorczości UJ. Wyniki są bardzo obiecujące – aż 86% uczestników zadeklarowało chęć ponownego wzięcia udziału w rozgrywce.

UJ współpracuje ze szkołami poprzez swoją spółkę celową, InnoCel Sp. z o.o.. Szkoły i nauczyciele, którzy chcą włączyć grę do swoich lekcji, mogą wziąć udział w certyfikowanym szkoleniu. InnoCel zapewnia również dodatkowe wsparcie po szkoleniu.

Obecnie szkoły ponoszą koszty udziału w programie, jednak UJ poszukuje partnerów, którzy mogliby sfinansować wprowadzenie gry do szkół na dużą skalę. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie:

Edukacja w domu

„Biznes na medal” ma również potencjał, by stać się produktem dostępnym na rynku konsumenckim. Twórcy pragną, aby gra była mądrą i edukacyjną rozrywką dla rodzin, wypełniając lukę na rynku realistycznych symulacji biznesowych.

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

WKRÓTCE W KINACH
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Dołącz do nas!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama