Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
NEWSY :
Reklama
Reklama
Reklama

Największy polski bank ostrzega przed nowym, groźnym oszustwem – sprawdź, czy jesteś bezpieczny!

W ostatnich tygodniach w internecie pojawił się nowy, niezwykle groźny typ oszustwa na polskich klientów banków. Największy bank w kraju ostrzega swoich użytkowników przed fałszywymi wiadomościami podszywającymi się pod oficjalne instytucje finansowe. Dowiedz się, jak rozpoznać oszustów i skutecznie chronić swoje oszczędności!
PKO Bank Polski
PKO Bank Polski

Autor: Rakoon

Źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:20190105_114329_PKO_Bank_Polski,_Stary_Port_1-3_Bydgoszcz.jpg

Podziel się
Oceń

Nowy typ oszustwa – oszuści podszywają się pod GIIF!

PKO BP, największy bank w Polsce, ostrzega klientów przed nowym typem oszustwa. Oszuści podszywają się pod Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF) i wiadomościami e-mail, SMS lub telefonami próbują wyłudzić dane i pieniądze. Najczęściej kontaktują się w sprawie rzekomego błędu w przesłanych danych lub odzyskania zamrożonych kryptowalut.

Jak działają cyberprzestępcy?

Przestępcy nakłaniają do poprawienia danych przez specjalny formularz, przekazania dodatkowych informacji lub przelania środków na wskazany „rachunek techniczny”. Powołują się przy tym na nieistniejące przepisy prawne, aby wzbudzić zaufanie i wywołać presję na szybkie działanie.

Co robić, gdy otrzymasz podejrzaną wiadomość?

  • Sprawdź nadawcę wiadomości – GIIF i pracownicy Ministerstwa Finansów wysyłają e-maile wyłącznie z domeny „mf.gov.pl”. Każda zmiana w adresie to sygnał ostrzegawczy.

  • Nie odpowiadaj na podejrzane wiadomości – nie odpisuj na e-maile, SMS-y ani telefony dotyczące rzekomych błędów w danych.

  • Nie klikaj w linki ani załączniki – mogą prowadzić do utraty pieniędzy i kontroli nad kontem.

  • Nie zlecaj przelewów na wskazane rachunki – nigdy nie przekazuj środków na prośbę nieznajomego.

Zasady bezpieczeństwa – jak się chronić?

  • Nie podawaj żadnych danych osobowych, loginów ani haseł – nawet jeśli rozmówca wydaje się wiarygodny.

  • Uważaj na podobieństwo liter w adresie e-mail – np. mała litera „l” może wyglądać jak duża „i”.

  • Prawdziwe wiadomości z banku nigdy nie zawierają linków do logowania – zawsze loguj się przez oficjalną stronę banku.

Kontakt z bankiem i zgłaszanie oszustw – krok po kroku

W przypadku podejrzenia oszustwa natychmiast skontaktuj się z bankiem przez infolinię lub w oddziale. Możesz także zgłosić sprawę na platformie CERT, która zajmuje się cyberbezpieczeństwem.

Cyberbezpieczeństwo – aktualne zagrożenia w Polsce

Oszustwa internetowe stają się coraz bardziej powszechne – już ponad 40% Polaków było na celowniku przestępców. Dlatego tak ważne jest zachowanie czujności i stosowanie się do zasad bezpieczeństwa.


Napisz komentarz

Komentarze

WKRÓTCE W KINACH
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Dołącz do nas!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama